Pierre Bourdieu w sposób niekwestionowany wiedzie prym wśród socjologów, którzy w centrum swojej teorii umieścili pojęcie habitusu. Jednak to autor Społeczeństwa jednostek używał tego słowa jako pierwszy, z początku co prawda jedynie w języku niemieckim (Habitus), w angielskim oddając je na ogół wyrażeniem make-up. Słowo habitus pojawiło się w angielskich pracach Eliasa stosunkowo późno, dopiero w latach 70., kiedy to prawdopodobnie przestało być odbierane jako rażący neologizm właśnie dzięki Bourdieu, który upowszechnił je w socjologii światowej.
Pierre Bourdieu w sposób niekwestionowany wiedzie prym wśród socjologów, którzy w centrum swojej teorii umieścili pojęcie habitusu. Jednak to autor Społeczeństwa jednostek używał tego słowa jako pierwszy, z początku co prawda jedynie w języku niemieckim (Habitus), w angielskim oddając je na ogół wyrażeniem make-up. Słowo habitus pojawiło się w angielskich pracach Eliasa stosunkowo późno, dopiero w latach 70., kiedy to prawdopodobnie przestało być odbierane jako rażący neologizm właśnie dzięki Bourdieu, który upowszechnił je w socjologii światowej.
Marta Bucholc
Piąty wymiar. Kulturowa socjologia wiedzy Norberta Eliasa
rok wydania: 2016
wydawnictwo: Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego
Ty też możesz wydawać z nami KSIĄŻKI, produkować PODCASTY, organizować wystawy oraz WYDAWAĆ „Teologię Polityczną Co Tydzień”, jedyny tygodnik filozoficzny w Polsce. Twoje darowizny zamienią się w kolejne artykuły takie jak ten, który właśnie czytałeś i pomogą nam kontynuować i rozwijać nasze projekty oraz tworzyć kolejne. Środowisko Teologii Politycznej działa dzięki darowiznom prywatnych mecenasów kultury – tych okazjonalnych oraz regularnych. Dołącz do nich już dziś i WSPIERAJ TEOLOGIĘ POLITYCZNĄ!