W rozdziale niniejszym omówię najpierw henoteizm niektórych starożytnych Greków żyjących przed Efezyjczykiem. Jego istotą jest przekonanie, ze jeden z Bogów bezdyskusyjnie góruje nad pozostałymi Bogami potęgą. Następnie przeanalizuje synoptycznie wszystkie fragmenty Heraklita, w których mowa jest o wszechwładzy wieloimiennego Boga najwyższego: rządzi on wszechświatem wedle własnej woli, która – jako najwyższe prawo – ustanawia i utrzymuje w całym jego królestwie ład, harmonię i hierarchię.
W rozdziale niniejszym omówię najpierw henoteizm niektórych starożytnych Greków żyjących przed Efezyjczykiem. Jego istotą jest przekonanie, ze jeden z Bogów bezdyskusyjnie góruje nad pozostałymi Bogami potęgą.
Jeden wieloimienny. Bóg Heraklita z Efezu
Wojciech Wrotkowski
wydawca: Wydawnictwo Rolewski, WFiS UW
ilość stron: 525
Przeczytaj jeden z rozdziałów książki
Przeczytaj przegląd tematów poruszonych w książce
Proszę pamiętać, że Teologia Polityczna jest inicjatywą finansowaną przez jej czytelników i sympatyków. Jeśli chcą Państwo wspierać codzienne funkcjonowanie redakcji „Teologii Politycznej Co Tydzień”, nasze spotkania, wydarzenia i projekty, prosimy o włączenie się w ZBIÓRKĘ.
Każda darowizna to nie tylko ważna pomoc w naszych wyzwaniach, ale również bezcenny wyraz wsparcia dla tego co robimy. Czy możemy liczyć na Państwa pomoc?