W rozdziale niniejszym omówię najpierw henoteizm niektórych starożytnych Greków żyjących przed Efezyjczykiem. Jego istotą jest przekonanie, ze jeden z Bogów bezdyskusyjnie góruje nad pozostałymi Bogami potęgą. Następnie przeanalizuje synoptycznie wszystkie fragmenty Heraklita, w których mowa jest o wszechwładzy wieloimiennego Boga najwyższego: rządzi on wszechświatem wedle własnej woli, która – jako najwyższe prawo – ustanawia i utrzymuje w całym jego królestwie ład, harmonię i hierarchię.
W rozdziale niniejszym omówię najpierw henoteizm niektórych starożytnych Greków żyjących przed Efezyjczykiem. Jego istotą jest przekonanie, ze jeden z Bogów bezdyskusyjnie góruje nad pozostałymi Bogami potęgą.
Jeden wieloimienny. Bóg Heraklita z Efezu
Wojciech Wrotkowski
wydawca: Wydawnictwo Rolewski, WFiS UW
ilość stron: 525
Przeczytaj jeden z rozdziałów książki
Przeczytaj przegląd tematów poruszonych w książce
Ty też możesz wydawać z nami KSIĄŻKI, produkować PODCASTY, organizować wystawy oraz WYDAWAĆ „Teologię Polityczną Co Tydzień”, jedyny tygodnik filozoficzny w Polsce. Twoje darowizny zamienią się w kolejne artykuły takie jak ten, który właśnie czytałeś i pomogą nam kontynuować i rozwijać nasze projekty oraz tworzyć kolejne. Środowisko Teologii Politycznej działa dzięki darowiznom prywatnych mecenasów kultury – tych okazjonalnych oraz regularnych. Dołącz do nich już dziś i WSPIERAJ TEOLOGIĘ POLITYCZNĄ!