Do poprawnego działania strony wymagana jest włączona obsługa JavaScript

Protest Stowarzyszenia Twoja Sprawa wobec reklamy Vectry

Protest Stowarzyszenia Twoja Sprawa wobec reklamy Vectry

Stowarzyszenie Twoja Sprawa alarmuje w sprawie spotu reklamowego telewizji kablowej Vectra. Operator promuje zakup kanałów tematycznych wykorzystując prymitywne skojarzenia erotyczne oraz akcentując treści dotyczące seksualnego wykorzystania młodzieży

Wizualna strona spotu reklamowego to pierwsze zastrzeżenie, jakie można mieć do promocji dwóch kanałów tematycznych (sportowego i erotycznego) Vectry. W ramach rekwizytów wykorzystano w nim bowiem  tzw. sexy dolls. Jednak głęboki sprzeciw budzi rzecz znaczenie poważniejsza. Otóż zawartość jednego z promowanych kanałów oferuje treści, które w sposób niedwuznaczny wskazują na seks z nastolatkami. O tym, ze tak jest, można się przekonać przeglądając tytuły filmów widniejących w programie stacji (tutaj link). – Programy nazwane prze Vectrę erotycznymi są w istocie programami pornograficznymi – mówi Teologii Politycznej Izabela Karska, rzecznik Stowarzyszenia Twoja Sprawa, które za główny cel działalności stawia sobie ochronę dzieci i młodzieży przed niekontrolowanym i zbyt łatwym dostępem do pornografii.

W związku z tym, Stowarzyszenie apeluje o wysyłanie swoich opinii do prezesa Vectry pana Tomasza Żurańskiego. – Nasz newsletter z tą informacją dotarł do ponad 22 tysięcy osób będących w bazie Stowarzyszenia i z napływających do nas sygnałów wiemy, ze spotkał się z istotnym odzewem – mówi Izabela Karska.

Oto treść listu:

Szanowny Panie Prezesie,

Ostatnia kampania Pana firmy promuje swoje produkty wyjątkowo prymitywną reklamą. W spocie widzimy mężczyznę, który w towarzystwie dwóch gumowych seks lalek ekscytuje się ofertą firmy Vectra – pakietem sportowym i „erotycznym”.

Chcę zwrócić Pańską uwagę na dwie kwestie. Po pierwsze na sposób postrzegania przez Pańską firmę potencjalnego klienta i odbiorcy. Wizerunek mężczyzny, który ogląda telewizję w towarzystwie seks gadżetów jest po prostu żałosny.

Po drugie – ważniejsze. Czy zdaje Pan sobie sprawę, jakie filmy reklamowane są pod hasłem „kanał erotyczny”? Czy zapoznał się Pan choćby z tytułami niektórych? Nie chcę przytaczać tych wulgarnych treści (może się Pan z nimi zapoznać na stronie www.twojasprawa.org.pl), ale podkreślam, że wśród promowanych programów, znajdują się kanały z twardą pornografią, również taką, w  której obiektem seksualnym są nastolatki lub „córki”! Co więcej praktyki seksualne odnoszące się do tych nastolatek są niezwykle obsceniczne i w taki też wulgarny sposób opisane w tytułach promowanych filmów. Zaskakuje mnie, że Vectra i Pan osobiście zdecydowaliście się  zachęcać do oglądania tego typu treści.

Reklamowanie twardych treści pornograficznych pod szyldem pakietu erotycznego jest wobec konsumentów zafałszowaniem prawdy o produkcie. Jednocześnie warto dodać, że treść reklamy jest dostępna dla dzieci.

Niniejszym wzywam Pana do podjęcia niezwłocznej decyzji o wycofaniu z emisji wspomnianego spotu reklamowego i wystosowania oficjalnych przeprosin do konsumentów.

Z poważaniem,

List można wysłać za pośrednictwem strony Stowarzyszenia Twoja Sprawa - KLIKNIJ


Czy podobał się Państwu ten tekst? Jeśli tak, mogą Państwo przyczynić się do publikacji kolejnych, dołączając do grona MECENASÓW Teologii Politycznej Co Tydzień, redakcji jedynego tygodnika filozoficznego w Polsce. Trwa >>>ZBIÓRKA<<< na wydanie kolejnych 52 numerów TPCT w 2024 roku. Każda darowizna ma dla nas olbrzymie znaczenie!

Wydaj z nami

Zostań mecenasem Teologii Politycznej Co Tydzień
„Nie zajmujemy się walką z grzechami świata czy walką z grzechami Kościoła. Zajmujemy się tym co ciekawe w sposób afirmatywny i pozytywny”
Brakuje
Wpłać darowiznę
100 zł
Wpłać darowiznę
500 zł
Wpłać darowiznę
1000 zł
Wpłać darowiznę

Newsletter

Jeśli chcesz otrzymywać informacje o nowościach, aktualnych promocjach
oraz inne istotne wiadomości z życia Teologii Politycznej - dodaj swój adres e-mail.