Do poprawnego działania strony wymagana jest włączona obsługa JavaScript

Filozofia pieniądza - Georg Simmel

Filozofia pieniądza - Georg Simmel

Celem tego wstępu nie jest bynajmniej odebranie Czytelnikowi przyjemności płynącej z samodzielnej lektury i rozmyślań nad prezentowanym tu dziełem poprzez jego pospieszną interpretację.

Celem tego wstępu nie jest bynajmniej odebranie Czytelnikowi przyjemności płynącej z samodzielnej lektury i rozmyślań nad prezentowanym tu dziełem poprzez jego pospieszną interpretację.

 

 

 

Filozofia pieniądza

Georg Simmel

wydawca: Aletheia

ilość stron: 582

 

 

 

Georg Simmel – twórca filozofii pieniądza

Celem tego wstępu nie jest bynajmniej odebranie Czytelnikowi przyjemności płynącej z samodzielnej lektury i rozmyślań nad prezentowanym tu dziełem poprzez jego pospieszną interpretację. Poniższe uwagi zmierzają raczej do tego, by dzięki przedstawieniu sylwetki intelektualnej Georga Simmla, jego dorobku twórczego oraz okoliczności powstania Filozofii pieniądza w jakimś stopniu ułatwić Czytelnikowi pełniejsze zrozumienie i ocenę samego dzieła.

Życie Georga Simmla

Georg Simmel urodził się 1 marca 1858 roku w Berlinie jako siódme dziecko Edwarda i Flory Simmlów, Niemców narodowości żydowskiej pochodzących z Wrocławia. Edward Simmel był szanowanym kupcem berlińskim. W młodości przeszedł na katolicyzm. Zmarł w 1874 roku. Matka, z domu Bodstein, przeszła, również w młodości, na protestantyzm; jako protestant został też ochrzczony Georg Simmel.

Po ukończeniu gimnazjum w Berlinie Simmel zapisał się w 1876 roku na Uniwersytet Berliński, gdzie studiował m.in. historię, filozofię, psychologię i historię sztuki. Spośród bardziej znanych uczonych, na których wykłady uczęszczał, wymienić można Mommsena i Droysena (historia), Lazarusa i Steinthala (psychologia społeczna) oraz filozofa Zellera. W 1881 roku podjął próbę doktoryzowania się na podstawie pracy pod tytułem „Studia psychologiczno-etnologiczne nad początkami muzyki”. Praca została jednak odrzucona ze względów formalnych. Skorzystał więc z rady przychylnie doń nastawionych profesorów i jeszcze w tym samym roku przedłożył jako podstawę przewodu doktorskiego rozprawę „Istota materii wedle fizycznej monadologii Kanta”, napisaną rok wcześniej na konkurs Juliusa Gillisa z Petersburga. Na podobne kłopoty natknął się przy okazji habilitacji.

przeczytaj cały wstęp i fragment książki, przejrzyj jej spis treści

 

 


Jeżeli podobał się Państwu ten artykuł?

Proszę pamiętać, że Teologia Polityczna jest inicjatywą finansowaną przez jej czytelników i sympatyków. Jeśli chcą Państwo wspierać codzienne funkcjonowanie redakcji „Teologii Politycznej Co Tydzień”, nasze spotkania, wydarzenia i projekty, prosimy o włączenie się w ZBIÓRKĘ.

Każda darowizna to nie tylko ważna pomoc w naszych wyzwaniach, ale również bezcenny wyraz wsparcia dla tego co robimy. Czy możemy liczyć na Państwa pomoc?

Wpłać darowiznę
100 zł
Wpłać darowiznę
500 zł
Wpłać darowiznę
1000 zł
Wpłać darowiznę

Newsletter

Jeśli chcesz otrzymywać informacje o nowościach, aktualnych promocjach
oraz inne istotne wiadomości z życia Teologii Politycznej - dodaj swój adres e-mail.