Prawo naturalne, zdaniem Rothbarda, oparte jest na określoności istnienia i realności bytów. Stąd też odrzuca on abstrakcyjność owych pojęć, stwierdzając, iż „być” oznacza „być czymś konkretnym”. Każda istota lub rzecz ma swoje określone właściwości i cechy, które stanowią o jej naturze. Są one podstawowym kryterium klasyfikowania przez ludzi owych istot w pewne grupy i kategorie. Poznawanie właściwości bytów oraz interakcji między nimi następuje w drodze obserwacji. Relacje między istotami lub rzeczami oparte są na związkach przyczynowo-skutkowych. Częścią prawa natury jest także logika, wsparta na tożsamości bytów (A jest A), ich niemożności zanegowania samych siebie (A nie może być nie-A) oraz rozłączności ich alternatyw (wszystko we wszechświecie może być A albo nie-A). Człowiek również posiada swoją naturę, co więcej, jest istotą wyjątkową, ponieważ jest zdolny do badania swej natury.
Prawo naturalne, zdaniem Rothbarda, oparte jest na określoności istnienia i realności bytów. Stąd też odrzuca on abstrakcyjność owych pojęć, stwierdzając, iż „być” oznacza „być czymś konkretnym”. Każda istota lub rzecz ma swoje określone właściwości i cechy, które stanowią o jej naturze. Są one podstawowym kryterium klasyfikowania przez ludzi owych istot w pewne grupy i kategorie. (...) Człowiek również posiada swoją naturę, co więcej, jest istotą wyjątkową, ponieważ jest zdolny do badania swej natury.
Radosław Wojtyszyn
Anty-Lewiatan. Doktryna polityczna i prawna Murraya Newtona Rothbarda
rok wydania: 2017
Instytut Ludwiga von Misesa
Czy podobał się Państwu ten tekst? Jeśli tak, mogą Państwo przyczynić się do publikacji kolejnych, dołączając do grona MECENASÓW Teologii Politycznej Co Tydzień, redakcji jedynego tygodnika filozoficznego w Polsce. Trwa >>>ZBIÓRKA<<< na wydanie kolejnych numerów naszego tygodnika w 2024 roku. Każda darowizna ma dla nas olbrzymie znaczenie!