Film jest największym widowiskiem współczesnego świata; ani dawne walki gladiatorów, ani mistrzostwa w piłce nożnej nie zgromadziły nigdy tak wielkiej publiczności. Wielkiej, a także różnorodnej. Kino stało sie nowym esperanto, ponieważ jego jezyk jest zrozumiały dla każdego: zarówno dla analfabety, jak i inteligenta. Kino przekracza granice: niezwykłą popularnością cieszą się w Polsce obrazy Wong Kar-Waia, twórcy z Hong-Kongu. Trudne w odbiorze kino Andrzeja Żuławskiego przezywa swój renesans w Stanach Zjednoczonych. Filmy Wajdy uznano za kanon światowej kinematografii.
Film jest największym widowiskiem współczesnego świata; ani dawne walki gladiatorów, ani mistrzostwa w piłce nożnej nie zgromadziły nigdy tak wielkiej publiczności. Wielkiej, a także różnorodnej. Kino stało sie nowym esperanto, ponieważ jego jezyk jest zrozumiały dla każdego: zarówno dla analfabety, jak i inteligenta. Kino przekracza granice: niezwykłą popularnością cieszą się w Polsce obrazy Wong Kar-Waia, twórcy z Hong-Kongu. Trudne w odbiorze kino Andrzeja Żuławskiego przezywa swój renesans w Stanach Zjednoczonych. Filmy Wajdy uznano za kanon światowej kinematografii.
Marcin Darmas
Obywatel rycerz. Zarys socjologii filmu
rok wydania: 2014
Wydawnictwo Uniwersytetu Warszawskiego
Przeczytaj wprowadzenie do książki Marcina Darmasa Obywatel Rycerz
Czy podobał się Państwu ten tekst? Jeśli tak, mogą Państwo przyczynić się do publikacji kolejnych, dołączając do grona MECENASÓW Teologii Politycznej Co Tydzień, redakcji jedynego tygodnika filozoficznego w Polsce. Trwa >>>ZBIÓRKA<<< na wydanie kolejnych numerów naszego tygodnika w 2024 roku. Każda darowizna ma dla nas olbrzymie znaczenie!