[NAGRANIE DEBATY] Kultura jako towar. Wokół książki „Społeczeństwo masowe i jego kultura” Étienne’a Gilsona

Kiedy technika, automatyzacja i ich masowe upowszechnienie może służyć sztuce, pięknu i kulturze, a kiedy zaś staje się zagrożeniem i pułapką? Zapraszamy do obejrzenia dyskusji: „Kultura jako towar. Wokół książki «Społeczeństwo masowe i jego kultura» Étienne’a Gilsona”.

„Społeczeństwo masowe i jego kultura” to zbiór esejów, które Étienne Gilson przygotowywał w latach sześćdziesiątych na potrzeby publikacji i wykładów wygłoszonych na uczelniach całego świata. Podstawowe zagadnienie, które go interesowało, wiązało się z relacją sztuki, a szerzej kultury z procesami industrializacji, zmieniającymi oblicza społeczeństw lat sześćdziesiątych na Zachodzie.

W zbiorze tym autor zastanawia się na ile technika, automatyzacja i ich masowe upowszechnienie może służyć sztuce, pięknu i kulturze, a na ile staje się zagrożeniem i pułapką. W tym kontekście w szeregu esejów Étienne Gilson pochyla się nad tematami takimi jak: malarstwo, literatura, muzyka, liturgia (w tym ta transmitowana), które na swojej aktualności wcale nie straciły i dziś.

W poniedziałek, 19 grudnia o godz. 18.00 zapraszamy Państwa do redakcji Teologii Politycznej na dyskusję: „Kultura jako towar. Wokół książki «Społeczeństwo masowe i jego kultura» Étienne’a Gilsona”

W dyskusji udział wezmą:

Bogna Kosmulska (Uniwersytet Warszawski);

➤ Paweł Milcarek (Christianitas); 

➤ Rafał Tichy (Uniwersytet Warszawski);

➤ Bartłomiej Kabat (prowadzenie).

Spotkanie odbędzie się w formie stacjonarnej w siedzibie Teologii Politycznej, przy ul. Koszykowej 24 lok. 7 w Warszawie. 

Link do wydarzenia na Facebooku

Wydarzenie będzie również transmitowane online.

Link do transmisji:


__________________

Link do Księgarni TP: https://bit.ly/3ivLdir

Gdzie: Siedziba Teologii Politycznej, ul. Koszykowa 24 m.7 (Warszawa).
Kiedy: 19 grudnia (poniedziałek), godz. 18.00.
Wstęp wolny!

__________

Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury – państwowego funduszu celowego.

01 znak podstawowy kolor biale tlo