Płytę tę otwiera opracowanie sekwencji na uroczystość zesłania Ducha Świętego Veni Sancte Spiritus, autorstwa Dufaya, który stosuje w nim technikę naprzemienności zwrotek chorałowych oraz skomponowanych w technice fauxbourdonowej, czyli w pochodach akordów kwartowo-tercjowych
Płytę tę otwiera opracowanie sekwencji na uroczystość zesłania Ducha Świętego Veni Sancte Spiritus, autorstwa Dufaya, który stosuje w nim technikę naprzemienności zwrotek chorałowych oraz skomponowanych w technice fauxbourdonowej, czyli w pochodach akordów kwartowo-tercjowych
Nagranie dokonane przez Capellę Sancti Michaeli pt. Guillaume Dufay en Bourgondie, stanowi przegląd utworów kompozytorów burgundzkich: Guillaume’a Dufaya (ok. 1400-1474), Alexandra Agricoli (ok. 1446-1506), Gillesa Binchoisa (ok. 1400-1460) i Antoine’a Busnoisa (ok. 1430-1492). Motety sakralne sąsiadują tutaj ze świeckimi chansons. Płytę tę otwiera opracowanie sekwencji na uroczystość zesłania Ducha Świętego Veni Sancte Spiritus, autorstwa Dufaya, który stosuje w nim technikę naprzemienności zwrotek chorałowych oraz skomponowanych w technice fauxbourdonowej, czyli w pochodach akordów kwartowo-tercjowych.
Szlachetnego brzmienia nagraniu nadaje użycie puzonów. Jest tu także sławny motet izorytmiczny Dufaya Salve flos Tuscae gentis. Ciekawostką jest również pełne fauxbourdnowych brzmień opracowanie chorałowej antyfony Asperges me autorstwa Binchoisa, którą wykonuje się zazwyczaj przede mszą, podczas pokropienia wiernych wodą święconą.
Antonina Karpowicz-Zbińkowska